Ny kampagne fra Erhvervsministeriet skal få flere ud at opleve Danmark
Regeringen har torsdag lanceret en ny landsdækkende kampagne, som skal hjælpe danskerne med at genopdage Danmark som turistland og gøre brug af de mange oplevelser, der findes herhjemme.
29 maj 2020

Regeringens 21 mio. til en landsdækkende kampagne falder på et tørt sted. ”Meget mere end bare Danmark” putter et positivt spin på, at vi i år må feriere inden for landets grænser. Bag kampagnen står 19 danske destinationer, Brancheforeningen Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark. Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har bevilliget 10,3 mio. kr., og en gruppe af de store offentlige aktører i dansk turisme bidrager med yderligere 10,7 mio. kr. til kampagnen.

Dansk PersonTransport har i sin genopretningsplan foreslået, at der sættes midler af til at fremme den nationale turisme i en situation, hvor den globale turisme er svækket. Vi ser det derfor som positivt, at der fra centralt hold igangsættes en kampagne med netop det formål. Samtidig har Dansk PersonTransport, sammen med medlemmerne, lanceret en kampagne for at oplyse rejsearrangører og de danskere, der nu skal på ferie rundt omkring i Danmark, om det faktum at man rejser grønt med turistbussen, samtidigt med at det også er coronasikkert.

Erhvervsministeriets pressemeddelelse kan læses her https://em.dk/nyhedsarkiv/2020/maj/ny-kampagne-skal-faa-flere-danskere-ud-at-opleve-danmark/