Ny ferielov – kender dine ansatte til de nye regler?
Mange virksomheder oplever, at deres ansatte ikke er vidende om, hvordan de påvirkes af den nye ferielov. Derfor henviser Dansk PersonTransport til en nyligt udarbejdet og informerende pjece fra Dansk Erhverv, der kan udleveres til virksomhedens ansatte.
16 april 2019

I oktober 2018 bragte foreningen en nyhed om, hvordan den nye ferielov påvirker dig som arbejdsgiver (Ny ferielov træder i kraft).

Endvidere oplever flere virksomheder dog, at deres ansatte ikke har kendskab til reglerne i den nye ferielov, og hvordan de påvirkes heraf. Det manglende kendskab til den nye ferielov kan lede til misforståelser og brugen af unødige ressourcer på at informere de enkelte medarbejdere om, hvordan de skal forholde sig.

Derfor henviser Dansk PersonTransport til Dansk Erhvervs pjece, der besvarer de hyppigst stillede spørgsmål, som Dansk Erhverv løbende støder på. Pjecen giver dermed et overblik over de væsentligste spørgsmål og egner sig i kraft af dets word-format til at blive tilpasset af den enkelte virksomhed og udleveret til dens ansatte.

Du kan downloade pjecen her.

Læs mere på Dansk Erhvervs hjemmeside.