Samarbejdet er allerede effektueret, og starter med fire varianter på det danske marked. Hos Hessel Bus forventer man, at samarbejdet forstærker virksomhedens position på det danske marked og er en vigtig brik i ambitionen om, at kunne levere flere persontransportløsninger til både det offentlige og private segment. Salget af minibusser i Danmark udgør cirka 5-600 enheder om året, og det marked ønsker Hessel Bus med den nye forhandling at være en del af.
Klare fordele
Søren Christensen, salg- og marketingschef hos Hessel Bus, er begejstret over de nyeste tilføjelser til porteføljen af busser og ser klare fordele for Hessel Bus i fremtiden.
– Forhandlingen af ALTAS AUTO-minibusser sikrer Hessel Bus kvalitetsprodukter, som bliver specialbygget fuldstændigt til kundernes behov. Vi går på markedet med el- og dieselbusser til en skarp pris, og vi tror på, at vi i supplement til vores øvrige busforretning, hvor vi sælger by-, rute-, og turistbusser, vil kunne spille en endnu større rolle på det danske marked, fortæller Søren Christensen og fortsætter:
– Vi tror på, at der er flere muligheder, som gør, at vi nu kan spille en større rolle. Det kunne blandt andet være indsættelsen af el-busser på nogle af de strækninger, hvor der pt. kører 12-13 meters by- og rutebusser, men hvor der ikke er behov for stor personkapacitet. Her kan denne løsning bidrage til en mere omkostningseffektiv drift i landområder ved at indsætte mindre busser. Det kunne tilmed i nogle tilfælde gøres med de elektriske modeller, der fås med en rækkevidde på op til 300 kilometer og med plads til op til 20 personer. Vi ser også en mulighed i at kunne gøre handicap- og skolekørsel mere bæredygtigt ved at skifte til el-busser, understreger Søren Christensen.
En dynamisk ekspansion
Edvardas Radzevicius, direktør hos ALTAS AUTO, ser frem til samarbejdet med Hessel Bus. Et samarbejde, der flugter med virksomheden strategi for vækst gennem stærke nationale partnerskaber.
– Efter Covid-19-årene har ALTAS AUTO påbegyndt en dynamisk ekspansion på markedet for elektriske busser. Som en af de stærke europæiske producenter på området for mindre busser er vi dedikerede til vores strategiske målsætning, nemlig at forsætte med at innovere på området i samarbejde med stærke internationale partnere, fortæller Edvardas Radzevicius og fortsætter:
– Det er derfor også med stor begejstring, at vi kan melde samarbejdet med Hessel Bus ud til omverdenen. Hessel Bus er en stærk aktør på det danske marked. Vi ser samarbejdet som en milepæl i vores udvikling. Netop Hessel Bus’ erfaring på det danske marked giver os muligheden for i endnu højere grad at forstå vores kunders behov. Det giver os muligheden for at kunne levere på et niveau, der ikke bare møder forventningerne, men rent faktisk også overgå disse. Nu med samarbejdet med Hessel Bus-holdet som vores samarbejdspartnere, har vi fuld tillid til at vores motto, ”Never stop moving”, vil rodfæste sig yderligere, og også løfte begge vores forretninger til nye højder, afslutter Edvardas Radzevicius.